Pagina's

15 oktober 2012

1905 JHA SAL

Carol heeft me op een Soed Idee gebracht.... Ze vroeg me of ik ook een patroon ging maken van het schoollapje. Nu zijn daar natuurlijk al de nodige patronen voor in omloop en heel veel mensen hebben nog zo'n lapje liggen van Oma. Maar juist het charmante van zo'n lapje zijn de kleine (tel) foutjes die zo'n meisje ongetwijfeld maakte, waardoor elk lapje toch weer uniek is.
Ik ben dus momenteel bezig om hier een patroon van te maken - met behoud van de foutjes - en ben van plan om deze aan jullie aan te bieden als SAL (Stitch-A-Long). Ik moet nog even verder verzinnen in wat voor vorm ik dat ga doen, maar het lijkt me een mooi streven om 1 december te starten.
Binnenkort meer!

Carol gave me a Soed Idea.... She asked if I was going to chart the Schoolsampler. I think there are all ready a lot of similar patterns and lots of people have samplers like this from their grandmothers. But the charming thing about these samplers are the little (counting) mistakes that most school girls made, which makes every school sampler unique.
So I'm working on the chart - which includes the mistakes - and I'm planning to offer this to you as a SAL. I have to work out how to do it, but December 1st seems a nice goal to start with this SAL.

More soon!

6 opmerkingen:

Els koetsier zei

Oh dat lijkt me erg leuk. Ik doe in ieder geval mee.

Oude lappen zei

Leuk idee, het is in ieder geval een leuk lapje.
Liefs Liliane

Annelies zei

Leuk idee !

Tilly zei

Dat lijkt me leuk!

Carol R zei

My linen and thread are ready; I am ready and looking forward to starting this SAL Simone! Thank you

Ann zei

I think that is a great idea, especially if you can add your own initials. I love the Natural linen I bought from your webshop, and all the red threads are so gorgeous.