Pagina's

27 oktober 2012

1905 JHA Sampler SAL


Onlangs kocht ik dit rode Schoollapje uit 1905 gemaakt door "JHA". Op verzoek heb ik het uitgewerkt tot patroon en heb besloten dit beschikbaar te stellen als SAL (Stitch-A-Long) hier op mijn blog. Het patroon bestaat uit 6 delen en een extra 7e deel voor het geweven randje.
Het 1e deel verschijnt  op Zaterdag 1 december. Na twee weken komt er een volgend deel.

Je hoeft je niet aan te melden ofzo, je kunt het patroon gewoon downloaden. Wel is het patroon beperkt beschikbaar, na verloop van tijd verwijder ik het weer van mijn blog. Het is natuurlijk wel leuk om te laten weten dat je meedoet en als je een foto stuurt als je weer een stukje klaar hebt. Deze zal ik dan allemaal op mijn blog plaatsen.
Ik ben alvast begonnen met borduren op 26 ct. (10 draads) linnen "Antique White" met "Simone's Red" garen. Ik hoop hem klaar te hebben voor de beurs in Arnhem, zodat ik hem daar kan showen. Het 10-draads linnen in de juiste afmeting staat al in de webwinkel, mocht je mee willen doen. Dan heb je alles startklaar, als op 1 december het eerste patroondeel uitkomt!

Nog even de technische details:
Afmeting: 134 W x 136 H (31 x 31 cm op 10 draads linnen). Dit is het totaal incl. het geweven randje.
Garen: 2 strengen rood (bijv DMC 347), voor de rand: grijs (DMC 646) en donkerblauw (DMC 939)

I recently bought this Red Schoolsampler from 1905 by "JHA". On request I charted it and have decided to publish the chart as a SAL here on my blog. The chart comes in 6 parts and an extra 7th part for the woven border. The first part will be released on Saturday December 1st. After 2 weeks there will be a next part.

You don't have to sign up. You only have to download the chart. It will be available for a limited time though. At a certain moment I remove it from my blog. Of course it would be nice to let me know you'll be joining the SAL. And show me pics when you've got a part ready. I will publish those on my blog.

I already start stitching the Sampler on 26 ct. linen "Antique White" with "Simone's Red" floss. I hope to have it ready for the craft market in Arnhem, so I can show it there.
The 26 ct. linen in the right size is already in the webshop, if you want to join. So you'll have everything ready-to-go when the first part of the chart is released on December 1st.


Some technical details:
Size: 134 W x 136 H (31 x 31 cm, about 12 x 12" when stitched on 26 ct linen). This is the total including the woven border.
Floss: 2 skeins of red (DMC 347), and for the border: grey (DMC 646) and dark blue (DMC 939).


15 opmerkingen:

Jo who can't think of a clever nickname zei

Hello, we have a blog where we post details of SALs like your's. Please may I copy your photo across to show people?
Here's our link:
http://saldirectory.blogspot.co.uk/

Thank you!

Carol R zei

You know I am ready and waiting with anticipation for Part 1! I will be stitching mine on 48ct walnut ink dyed Gander linen with Needlepoint Inc silk 505. Thank you for doing this SAL

Noor zei

o dat is een leuke sal, ik doe mee!
warme groet, noor

Reny zei

Leuk idee en ik doe mee. Groetjes,

Tracy zei

I would love to join the SAL!

Judith zei

Meid wat heb je dit weer leuk bedacht, knap hoe jij je weet te onderscheiden van al die andere winkeltjes. Chapeaux. Succes ermee.

Carin zei

Helaas wil mijn elleboog nog niet, dus sla ik deze SAL over.

esther zei

lijk me wel leuk om mee te doen.
zal even kijken of ik het red qua financien.

Gert zei

Wat een leuk idee om dit mooie lapje als SAL aan te bieden. Bij mij ligt het borduren (even?) helemaal stil, maar ik volg graag de vorderingen. Veel plezier en succes ermee.

Annelein zei

Ik doe zeker mee!!! Zo leuk die oude schoollapjes...

Cora Hoekstra zei

Leuk, ik ga meedoen

groetjes Cora

Elly (creatieveling Elly) zei

Ik denk dat ik ook mee ga doen. Verkoop je het ook als een compleet materialenpakketje?

Bed, breakfast en quilts zei

ik word al hebberig...

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat had ik weer goed gelezen, dus niet. Ik heb het pakketje ontvangen. Ik zit er startklaar voor om zaterdag het patroon te downloaden.

Else M Tennessen zei

I have found this now and will start the sampler. I love it!