Liefde voor Linnen en Lapjes

Liefde voor Linnen en Lapjes

18 mei 2013

B. Blok Mystery SAL


Er komt weer een nieuwe SAL (Stitch-A-Long) aan! Een tijdje geleden kocht ik nog een oud schoollapje. Inmiddels heb ik het patroon uitgewerkt en ben ik hem zelf aan het borduren. Hieronder vind je alle benodigde informatie, voor als je mee wilt doen.
Het grote verschil met de vorige is dat het deze keer een beetje een verrassing wordt....
There's another SAL coming! A little while ago I bought another old schoolgirls Sampler. I worked out the chart and I'm stitching it myself at the moment. In this newsletter you'll find all the information needed for joining.
Big difference is, that it's going to be a mystery SAL this time...
Deze foto is een fragment van het origineel en dat is alles wat je van tevoren te zien krijgt ;)
This picture is a fragment of the original and this is all you get to see in advance ;) 
Fragment of the original piece
Afmeting: 151W x 147H
Afmeting geborduurd: 38 x 37 cm op 10 draads (26 ct.) linnen.
Stof: 10 draads (26 ct.) linnen “Antique White” 45x45 cm. Deze vind je HIER in de webwinkel.
Garen: naar keuze (2 strengen).
Instructies:
  • De SAL is een “mystery”, dus je weet van te voren niet precies wat het gaat worden. Maar het is een klassiek schoollapje, met een aantal verschillende alfabetten en twee randjes. De maakster van het origineel is “B. Blok”, gedateerd “1904”.
  • Het patroon is verdeeld in 6 delen. Iedere keer een aantal rijen. Te beginnen bij de bovenste.
  • Na ieder deel wordt er weer een stukje van het Mystery ontrafeld.
  • De SAL start op 1 juni, waarna er iedere week op zaterdag een volgend deel zal komen: 1 juni, 8 juni, 15 juni, 22 juni, 29 juni en 6 juli.
  • De delen worden gepubliceerd via mijn blog: soedidee.blogspot.nl
  • Veel borduurplezier!

Size: 151W x 147H
Stitched Size: 38 x 37 cm on 26 ct. linen.
Fabric:26 ct. linen “Antique White” 45x45 cm. You'll find it HERE in de webshop.
Floss: your choice (2 skeins).
Instructions:
  • The SAL is a “mystery”, so you’ll not know exactly what it’s going to be. But it’s a classic red Schoolgirls Sampler, with various alphabets and two borders. The stitcher of the original is “B. Blok”, dated “1904”.
  • The chart is divided into 6 parts. Each time a few rows. Starting at the top.
  • After each part a part of the Mystery will be revealed.
  • The SAL starts June 1st, and each week on Saturday a new part will be published: June 1, June 8, June 15, June 22, June 29 and July 6.
  • The parts are being published by my blog: soedidee.blogspot.com.
  • Have lots of Stitching fun! 

16 opmerkingen:

Elizabeth zei

O wat leuk, Simone! Maar dat herinnert me er aan dat ik het vorige schoollapje nog af moet maken...
Gauw aan de slag dus!

Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Annelies zei

Leuk, een lapje in zowel de kruissteek als de stersteek ! Ik zie ernaar uit.

Renée zei

Ik doe mee, ben er klaar voor.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat spannend. Ook ik ga meedoen.
Groeten, Joke

Jeanny zei

Ben heel benieuwd, erg leuk

Denise SA zei

Thank you you are so generous

Guusje, zei

O leuk, ik doe weer mee.

La Nouille zei

Great idea! Thank you!:-)

Rita Janssen zei

Oh zo leuk, een SAL, misschien doe ik wel mee! Als ik tijd vind....
Groetjes, rita.

Anoniem zei

What a good idea, i want to follow this sal, it will makes me happy, very happy. Thanks a lot for it

sofar93@yahoo.fr,
Sophie

Renée zei

De stof is goed aangekomen, wat een leuke verrassing zat er bij!!

Megan Chamberlain zei

Thank you for being so generous. This is going to be so lovely, I have almost finished the last SAL that you did and they will look so wonderful together.

Anoniem zei

Ook ik ga weer meedoen! Het vorige is nu bijna klaar-had vertraging omdat ik net niet genoeg garen had.Het heeft tijden geduurd voordat het juiste nr binnen was.
De foto's volgen,maar ook 'vertraging' door de bruiloft van dochterlief.
Dankjewel voor het willen delen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Marians Quiltblog zei

Oh wat leuk Simone. Ik doe weer mee. Heb net het linnen en garen besteld.
Ik heb er weer zin in.

Groet Marian

Nan ~ Threadwork Primitives zei

Looks like something I'd like to participate in. I always have fun stitching schoolgirl samplers. Thank yo so much for hosting this.
Smiles, ~Nan
Threadwork Primitives
http://threadworkprimitives.blogspot.com

Ana Julia zei

Thank you a lot for it.