Pagina's

25 juni 2014

Summer SAL



Een tijdje geleden kreeg ik dit leuke Merklapje "TJ 1898". Een kennis van mijn moeder heeft het jaren geleden gevonden bij de Kringloopwinkel en door het Randje per Week, vond deze mevrouw dat ik het lapje moest krijgen. Mijn moeder liet het lapje zien op de "Randje per Week" Facebookgroep en toen moest ik beloven er een patroon van te maken. En dat heb ik gedaan!

Ik wil het patroon graag met jullie delen in de vorm van een SAL (Stitch-A-Long), die deze zomer gaat plaatsvinden. Heb jij zin om deze zomer mee te borduren aan dit Merklapje?
Gedurende 10 weken verschijnt er iedere Woensdag een patroondeel op mijn blog (steeds een rij), te beginnen op Woensdag 2 juli.
Ik programmeer alle weken vooruit, dus ook tijdens mijn vakantie komen de patronen gewoon. Ze blijven op het blog staan, dus als je zelf op vakantie gaat, hoef je ook niets te missen. Het laatste deel verschijnt op 3 September.

Het patroon is in totaal 146 x 152 kruisjes groot en op 10 draads linnen is dat ong. 28,5 x 30 cm.
Ik heb lapjes 10 draads linnen in Antique White van 45 x 45 cm, voor de SAL, in de webwinkel gezet.
Als alternatief heb ik ook lapjes 11 draads linnen in Ecru en Antique White in de webwinkel gezet.
Je hebt ongeveer 4 strengen DMC garen nodig. Het origineel komt het dichts in de buurt van DMC 816, maar uiteraard kun je het in iedere gewenste kleur borduren!

Je hoeft je niet aan te melden of iets dergelijks. De patronen zijn vrij te downloaden van mijn blog. Wel leuk als je dan een berichtje achterlaat...
Uiteraard zit er wel Copyright op de patronen, dus het is niet toegestaan ze te delen of elders te publiceren! Maar je kunt natuurlijk iedereen die interesse heeft verwijzen naar het blog.

29 opmerkingen:

Anoniem zei

Naast al mijn andere projecten lijkt mij dit ook leuk om te doen!

Groetjes Daniëlle

dicky kamp zei

Ik doe mee hoor ; leuk zo'n vakantie project.

Hannie Karssenberg zei

Denk dat ik ook gezellig ga meeborduren.Heel leuk met meerderen. Dat geeft energie.Groet Hannie

Anoniem zei

Ik doe mee deze zomer.
Ella.

Truus zei

Heerlijk nog een borduurproject naast de Randjes-dankjewel Simone voor het delen.
'kGa het maken voor iemand die mij iets heel moois heeft gegeven en er niets voor wilde hebben.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Annelies Klootwijk zei

Ook ik ga zeker meedoen. Leuk voor als ik de randjes af heb.

Ineke zei

Oh, dat is wel leuk, wil er ook aan mee doen.
Zaterdag heb je wel van alles bij je toch? Zodat we lekker kunnen kijken/kopen ;-)

Liefs, Ineke

M Verheij zei

Simone,leuk ik ga het proberen.Gelukkig worden mijn ogen weer wat beter.

Carol R zei

I'm in! I see another miniature ;-)

freubelmien zei

Ik wil dit graag bestellen 10 draads linnen in Ecru van 45 x 45 cm, maar is het al op??

Leuk projectje weer...

groetjes Mina

Ellie zei

Wat een prachtig Merklapje!
Ik loop achter met de randjes maar wil hier toch ook graag aan meedoen.
Je bent dit jaar wel héél druk met alles hé.
Bedankt hoor!
Groetjes, Ellie.

Barbara Jongbloed zei

Hoi Simone, ik hoop dat dit weer zo' n succes wordt als de randjes. Jij weet bordurend Nederland wel te enthousiastmeren. Ik ga deze zeker borduren want ik ben een muur vol met rode schoollapjes aan het sparen. Bedankt voor het delen.

Barbara

sofar93@yahoo.fr zei

What a beautiful sampler, i am so happy to stitch it. So i join the project. Thanks a lot for it

Monica zei

Dit ziet er weer super leuk uit, of ik tijd heb om nú al mee te doen is te bezien, maar máken zál ik het, dank je wel al vast

Guusje, zei

O wat leuk. Ik ga er nog even over denken of ik meedoe.

Rita Janssen zei

Heb al heel veel lopende projecten, maar deze kan er nog wel effe bij tussendoor denk ik :-) dus ik ga zeker meedoen, ga alvast mijn stof klaarleggen en een kleurtje zoeken!
Grtjes, rita.
Dankjewel dat je dit wil doen voor ons!

Tricia zei

WOW! I love redwork samplers, and you are so generous to share. Thank you for a fabulous summer project. I am thrilled to join your SAL!

Eugenie zei

thanks for sharing with us this beautiful pattern.
i'll be on vacation with no connection in july but i will join for sure in august
thanks again.
eugenie

Nardy zei

Ook weer leuk Simone! Daar ga ik ook aan meedoen. Bedankt en alvast een fijne zomer! Groetjes Nardy

Dia Borst zei

Ik kan niet met linnen borduren maar heb heel mooi linnen kleur aida hoe moet ik berekenen hoe groot het moet worden?

MarianneD zei

Leuk idee Simone!We mochten ons van de zomer eens vervelen...;-)

Anoniem zei

Hoi Simone ik wil ook graag meedoen Hartstikke leuk om deze schoollapjes weer eens te doen

ana julia maleta marin zei

OUI!!! J´ADORE LE ROUGE,
Merci, pour cetter belle grille.
a bientôt!

La Nouille zei

I'd love to join the SAL!
Another beautiful one. Thanks!

Annelein zei

Wat een leuke SAL! Ik doe zeker weer mee. Kan nu al niet wachten....*Ü*...

Patricia Bosgoed zei

Leuk , doe ook graag mee :) Weet niet of ik gelijk mee borduur , maar ga hem zeker maken

Lois Anne zei

Love red samplers. Add me to those that are going to stitch this. Thanks so much for it.

Ina zei

Ik doe ook mee ,heb zelf nog een kennis er op geattendeerd ze borduurt ook mee met het randje ,dit was aan haar aandacht ontsnapt.

Donatella from Italy zei

I'd like to join this project.
Please add me.
Thanks and love