Pagina's

05 november 2014

Show & Tell Summer SAL

Ik werd gisteren herinnerd aan het feit dat ik nog nooit de Show & Tell had gehouden van de Summer SAL. Sorry, dat was ik inderdaad vergeten! De foto's stonden nog geduldig in een mapje te wachten, dus kijk mee en geniet!

Van Alie. Traditioneel afgewerkt met een ingeweven randje en een open zoompje.

Van Daniëlle in een echte zomerkleur.

Van Margret, met een leuk stofje en oude knoopjes.


Van Marjan in allerlei tinten groen en blauw. Marjan heeft met hele kleine stiksteekjes het jaartal en haar initialen toegevoegd.

Van Renée. Ook op de traditionele manier afgewerkt, maar dan in blauw.
HIER vind je een duidelijke beschrijving voor de afwerking met een open zoom.

Deze lichtblauwe is van Rita.


Ton borduurde de SAL in blauw en maakte er deze prachtige schaaretui van!

Tot slot deze van Wilma. Ook met een leuk stofje afgewerkt.
Ik vind ze allemaal prachtig! Hopelijk over een tijdje nog eens een SAL...?

5 opmerkingen:

It Quilters Huske zei

Wat prachtig allemaal !!

Truus zei

Wat zijn ze allemaal mooi geworden! En leuk hoe iedereen het heeft afgewerkt en die ene als schaaretui.
Hier ligt het patroon nog,maar ik wil eerst de RPW bijwerken,want ik ben erg achter.
Hoop dat je deze week ook meer nieuws hebt hoe het nieuwe RPW er uit gaat zien.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Marjan zei

Wat een mooi overzicht, dank je wel! Leuk zoals ieder er zijn (haar) eigen merklap van heeft gemaakt. Die afwerkingen met de open randjes vind ik prachtig bij de lap passen, ik moet maar eens in de leer bij een van de maaksters.
Het schaaretui vind ik een heel origineel idee, grappig zoals een merklap ineens iets unieks kan worden.
Dank voor het plaatsen!
Een nieuwe SAL klinkt aanlokkelijk, maar ik weet nog niet of ik er aan mee ga doen...ik ben nog bezig met de Abécédiare en Rita heeft me ook al een merklap beloofd.... moeilijk hé zoveel leuks ;-)
groetjes weer

Rita Janssen zei

Ze zijn stuk voor stuk prachtig, elk op zijn manier en het was superleuk om te doen! Dit is echt een mooi overzichtje. Een nieuwe SAL klinkt weer verleidelijk, maar ik ben bezig mijn eigen merklap te ontwerpen en te borduren om er dan een SAL van te maken. Ik ontwierp ook al 2 biscornu's en een derde is in de maak. Borduren blijft fun!
Grtjes, rita.

Karin Steiger zei

Prachtig! Maar wat ik me afvraag is het volgende: hoe maak je een eenvoudig open zoompje? Vriendelijke groet, Karin.