Pagina's

15 juli 2015

Toska Parthum SAL, deel 1


Klaar voor de start??? Hier is het 1e deel van de Toska Parthum SAL!
Ready to start??? Here's the 1st part of the Toska Parthum SAL!



Title: Toska Parthum 1895
Grid Size: 154W x 158H
Design Area: 24,29 cm x 24,77 cm  (153 x 156 stitches) on 32 count (12,6 draads) linen

Legend: Stitches
+ DMC 347    salmon - vy dk
@ DMC  3752   antique blue - vy lt
Het patroon is zowel in kleur als in zwart/wit dan kun je kiezen wat je zelf het makkelijkst vindt.
The chart is in both color as black/white, so you can choose what you prefer.

Zo kun je het patroon het beste uit printen:

  • Klik eerst (met de linkermuisknop) op de afbeelding van het patroon. Het patroon wordt dan vergroot weer gegeven!
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop en kies "Opslaan als" en sla de afbeelding op uw eigen computer op.
  • Print het patroon tot slot, vanaf uw computer uit.

This is the best way to print the chart:

  • Click first (with the left mouse button) on the image of the chart. The pattern will then appear magnified!
  • Next you click with the right mouse button and choose "Save as" and save the image to your computer.
  • Last you print the chart, from your computer.


Toen ik het patroon van Toska's lapje ging uitwerken, viel mij pas de achterkant op. Deze is namelijk heel netjes!!! De kruisjes zijn aan de achterkant ook kruisjes en de "hokjessteek" (vierkantje rechtsboven) zijn ook kruisjes aan de achterkant.
When I was working on the pattern of Toska's sampler, I noticed the backside of it. This is extremely neat!!! The crosses are also crosses at the back and the "four sided stitch" (square at the top right) are also crosses at the back.
Achterkant
Backside

12 opmerkingen:

Annelies zei

Bedankt Simone voor het eerste deel !

Blog van Marlies zei

Goedemorgen, dank voor het eerste deel. Maar voor en achterkant gelijk dan heb je nog wel even een dingetje. Hoe doe je dat?? Ik heb geprobeerd maar kom er nu direct nog niet uit. Is het uit te legeen??
Hartelijke groet Marlies

Anoniem zei

What a beautiful sampler! Thanks a lot for sharing the pattern.
Have a nice day!
Ghislaine in France

Renée zei

Dank je wel, ik ben begonnen. De eerste steekjes met Cosmo garen. Dat werkt heel fijn!

Rita Janssen zei

Dankjewel voor het eerste deel. Ik heb het alvast uitgeprint, da's al een begin, mijn stof en kleurtjes liggen al klaar, dus aan de slag!
Grtjes, rita.

Truus zei

Dank je wel Simone voor het begin van deze SAL.
Wat een geweldige achterkant heeft deze merklap.Denk niet dat die van mij aan voor en achterzijde gelijk wordt.
groetjes,Truus uit Drenthe

Renée zei

Worden de hokjessteken met één of twee draadjes geborduurd?

Phebe and Jane zei

Wat een leuk vakantiewerkje! Dank je wel.
Groetjes,
Marian

Simone zei

Renée, de hokjessteken zijn ook met 2 draadjes geborduurd.

Marie Christine zei

Merci a vous de ce SAL qui me ravie beaucoup,je ne pourrais que débuter dans quelques temps
mais je suis déjà avec plaisir votre blog,je met le lien sur mon blog!
Merci,c'est sympa
Amicalement

Elizabeth zei

Ik ben vanmiddag begonnen met het lapje, Simone.
En ik vind het toch weer zo leuk, een summersal!
Heel erg bedankt dat je het patroon wilde maken en zo kosteloos met ons wil delen...

groetjes, Elizabeth

Monica zei

Wat is dit een schitterend lapje, en ook vooral wat je laat zien de achterkant. Ik denk het wel graag te gaan borduren, maar zal moeten wachten tot het laatste deeltje want ik borduur alleen van rechtsonder naar linksboven (sorry, misschien wel gek maar het zij zo)