Pagina's

10 juni 2016

Summer SAL 2016: Vrijenban 1900



Deze zomer komt er weer een Summer SAL!!! Hoeven jullie je tijdens mijn verhuizing en vakantie in ieder geval niet te vervelen ;-)

Dit jaar gaan we een leuk merklapje maken met veel randjes en diverse alfabetten, wat ik vorig jaar op Marktplaats kocht.
Het lapje is gemaakt door K. Hofland in 1900 in Vrijenban. Vrijenban was vroeger een op zichzelf staande gemeente, die later is opgegaan in de gemeente Delft. Ik kocht het lapje van de kleindochter van de maakster.
Het zit heel mooi ingelijst, dus ik heb de merklap deze keer in de lijst laten zitten. Daardoor heb ik geen informatie met betrekking tot de achterkant.



Het patroon is 241 x 176 kruisjes groot en wordt geborduurd op 12,6 draads Antiek Wit linnen. Je hebt dan een stuk van 50 x 70 cm nodig.



Het wordt geborduurd met de DMC kleuren 347 en 311. Aan 4 strengen 347 heb je ruim voldoende. Van 311 heb je genoeg aan 1 streng.




In de webwinkel staan complete materiaalpakketjes, maar uiteraard kun je de materialen ook los bestellen of het merklapje helemaal in je eigen kleurcombinatie maken.



Het patroon wordt in 9 delen gepubliceerd. Eerst het kader in het midden in 3 delen, vervolgens de randjes links in 3 delen en tot slot de kolom rechts in 3 delen.
Het eerste patroon staat woensdag 29 juni a.s. op mijn Blog. Hierna verschijnt er iedere woensdag een volgend deel. Op woensdag 24 augustus is het patroon dan compleet.

Ik hoop dat jullie allemaal weer zin hebben om mee te doen!


Er is nu ook een Facebook groep (<-- de="" klik="" nbsp="" p="" sal="" summer="" voor="">

6 opmerkingen:

Barbara Jongbloed zei

Nou Simone, dat is weer een leuk lapje om bordurend Nederland bezig te houden deze zomer. Bedankt. Barbara

Mieke49 zei

Nu Simone,
ik doe zeker mee en ik jou weer bedanken voor al het werk en dat jij ons niet laat vervelen.
Ook wil ik jullie sterkte wensen met de verhuizing.
groetjes van uit Maarssen

Truus zei

Leuk Simone dat je dit weer doet ondanks de drukte van de verhuizing.
Sterkte en een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Luz Carmona zei

Gracias Simone, desde México un saludo y como siempre muy feliz de participar!!

Rita Janssen zei

Heel graag zou ik meedoen, maar ik vrees dat het moeilijk wordt met mijn recent geopereerde pink die nog niet helemaal hersteld is, maar ik ga zeker de patronen uitprinten voor later misschien. Want de vorige SALS's deed ik ook me en waren fantastisch!
Grtjes, rita.

Dede zei

Looking forward to the SAL!