Hexablom

Kijk nou eens... Een van de hosta's heeft ineens een heel bijzondere bloem gekregen! Hij is maar liefst 30 cm in doorsnee! Na 't zien van al die prachtige hexablommen, begon er bij mij iets te kriebelen... Helemaal nadat ik van Bep had gehoord dat het ook zonder kartonnetjes en op de naaimachine kan! Dus dat moest ik even uitproberen.... En zie hier; het is gelukt! Alleen nu de grote vraag: vind ik dit zo leuk dat ik er een heleboel van ga maken??? Ik weet het nog niet....
Look at this! My hosta suddenly has a very special flower! It's about 12" wide!
After seeing all these wonderful hexaflowers, something started to itch... Especially since Bep told me, that she makes the hexagons, without the paper pieces and on the machine! So I had to try one... And it worked out! But the big questions is: are there coming more flowers??? I'm not sure yet....

Eigenlijk had ik de Rouenneries stofjes startklaar liggen om daar deze hartenquilt van te gaan maken. Maar Hexablommen van Rouenneries zijn natuurlijk ook schitterend! Maar aangezien ik een Layercake heb, zal ik de hexagonnen dan wel iets kleiner moeten maken, anders haal ik er geen zes uit één stofje. Of toch gewoon de hartenquilt maken zoals gepland en dan de blommen van andere stofjes? Maar dan begin ik aan twee nieuwe projecten tegelijk! Jemig, wat een dilemma's!
Because I had the Rouenneries fabric ready to go, to make this hearts quilt. But ofcourse the hexaflowers also look great in Rouenneries! But then I have to make the hexagons smaller because I have a Layer cake....
Of should I make the hearts quilt as planned and make the hexaflowers of other fabrics? But that's two starts at the same time! Boy, what a dilemma's!



Weet je wat? Ik ga er eerst nog wel een paar nachtjes over slapen....
You know what? I'll sleep over it for a while....

Hugs, Simone

Reacties

bep zei…
Lees ik toch nog even je blog en kan je nog even voor morgen een goede dag wensen en veel sukses daar in Groesbeek,groetjes Bep
Unknown zei…
Heel mooi!
En......ben je er na één nachtje slapen al uit wat betreft je stofjesprobleem ;-)

Groetjes van Ria
Anoniem zei…
Oh, die hartenquilt is ook leuk zeg! Die zal in ruitstoffen ook heel mooi zijn.

Voor wat betreft de hexagonnen; ik heb een paar weken geleden bij Petra Prins gezien dat je ze ook heel simpel kunt plakken en dan kan je alles in de tuin met de hand aan elkaar zetten. Ik ga er zelf binnenkort ook mee aan de slag, maar dan eerst een klein project om te kijken of het leuk is.

Succes vandaag!

groetjes,

Saskia
yvonne zei…
Gewoon aan allebei gaan werken .
beide zijn leuk om te maken .

fijn weekend yvonne
Daniëlle zei…
Yvonne zegt het al: gewoon allebei doen joh, zijn toch leuk!! Veel plezier!! Groeten, Daniëlle
Karen zei…
Welcome to One Flower Wednesday Simone! Your first flower is just lovely and I look forward to seeing many more.

Populaire posts van deze blog

Cross Stitch Designs by Atelier Soed Idee

Zigzag band