Heritage

Mijn moeder heeft jarenlang bezoekjes gebracht aan haar "oude mevrouw". Helaas is deze mevrouw onlangs op 98-jarige leeftijd in haar slaap overleden. Vroeger was zij restaurateur bij de "Werkplaats tot Herstel van Antieke Textiel" te Haarlem. Ze was dan ook zeer vaardig in allerlei handwerktechnieken! Helaas waren er bij diverse eerdere verhuizingen al heel veel spullen weg gedaan, maar toch kwam mijn moeder gisteren nog met een tas vol spullen van haar aan zetten.
My mother visited an old lady for years. Unfortunatly the lady passed away recently at age of 98. She used to work as textile renovator, so she has a lot of crafting skills. My mother brought me yesterday some of her stuff.
Allemaal handwerkboeken, meeste uit de jaren '70 en een plakboek vol met knipsels van haar werk in Haarlem.
All sorts of crafting books, mostly from the '70's.

Nog een paar mooie houten kistjes.
Some wooden boxes.

In dit mooie kistje, zitten ook nog een paar oude handwerkspulletjes. Ik ben helemaal weg van dat schaartje!!!
In this pretty box are still some old sewing things. I totally love those scissors!!!

Nog een zak vol garen in allerlei soorten, maten en kleuren, een kleedje in wording en een mooie oude borduurring.
A bag full of threads in all kind of sorts and colors, a tablecloth in progress and an old stitching hoop.
Zo heerlijk, om door al die spullen te gaan. Een deel van de boeken neem ik tweede Paasdag mee naar Bep, voor de handwerkboeken-ruilbeurs (tussen 12.00 en 13.00 uur)!
It's so much fun to go through all this stuff!

Have a nice monday!

Hugs, Simone

Reacties

bep zei…
Ik herken dat plaatje van die mevr met de rode krullen, volgens mij heb ik alles uit dat boekje gehaakt, toch wel een beetje hele gewone artikeltjes voor een mevr. die zo'n interessant beroep heeft gehad, groetjes Bep
els koetsier zei…
Wat een leuke spulletje's heb je gekregen Simone.

je zult er wel helemaal mee in je sas zijn.

Groeten Els
Kate zei…
Lovely that the Lady's things are being passed to you as someone who appreciates such things.
Elly Geenjaar zei…
OOoo, die kistjes! Niet weg doen hoor Simone. Zo mooi.
Groetjes Elly

Populaire posts van deze blog

Cross Stitch Designs by Atelier Soed Idee

Zigzag band