Sandwichen

Vanmiddag de hele middag bezig geweest met het sandwichen van de shoo flies. Hier ligt ie opgespannen op tafel en moet hij nog helemaal door geregen worden.
Ik heb het een paar keer met de "lattenmethode" geprobeerd, maar op deze manier krijg ik het toch strakker.
This afternoon I sandwiched the quilt. Here it's clamped to the table. 


 Als achterkant heb ik een heerlijk zacht Silky woven ruitje genomen. En omdat ik er een echte "knuffelquilt" van wil maken had ik voor een wollen vulling gekozen. Maar toen ik die uit de verpakking haalde viel dat wel een beetje tegen.... Er zat namelijk een heel groot, dun stuk in :(
Gelukkig was de vulling erg ruim dus ik kon nog wat schuiven, zodat er uiteindelijk alleen in de onderste hoek nog een dun gedeelte zit. Maar ik baal er wel van! Want ook al kocht ik de vulling met korting, het was nog duur zat. Er zaten zelfs gaten in!
As backing fabric I used a soft Silky woven plaid. And I used a woolen batting. Too bad that there was a rather large thin piece in the batting... :( There were even holes in it! Fortunatly most of it was on the side of the quilt


Nog even de goede kleur garen erbij kopen en dan kan het quilten beginnen! En ik heb in Oostenrijk alvast een lekker warm dekentje, ook al is hij nog niet af...
Only have to buy the right color of thread and than I can start quilting!

Reacties

Rennie zei…
Dat is balen met die vulling. Ik denk dat het een incident is omdat wollen vulling vaak aanbevolen wordt.
Carin zei…
Dat is zeker niet goed als er gaten in zitten !!! Succes met doorquilten, hij wordt wel mooi !
mieke zei…
Jammer vd dunne plekken.
Stuur een foto naar de winkel !
Succes met doorquilten, grtjs Mieke
Lida zei…
Dat is niet netjes! Is mij met andere vullingen ook wel eens gebeurd en dan is het echt balen! Toch succes met de steekjes in Oostenrijk en nu met de rijgsteekjes, groetjes
Lida
Els KOetsier zei…
Oh wat is dit balen zeg van de wollen vulling. Ik zou haar daar over mailen met de foto's erbij.
Verona zei…
prachtige quilt word dit Simone. Succes met doorquilten

groetjes Verona
Dear Jo zei…
Hè, getver. Wat is dat toch altijd een teleurstelling.
Grappig dat jij er weer voor kiest om te spannen, terwijl ik nog nooit zulke mooie quilts heb af geleverd als met de lattenmethode. Moet ik er bij zeggen dat Reinier me altijd helpt en die is een pietje precies :)))
Elizabeth zei…
Wat vervelend als je daar achter komt; dat van die vulling.. kun je er niet mee terug? ook zo'n gedoe he?
In ieder geval plezier met het doorstikken.
Jantine zei…
Wat een leuke quilt! Wat ligt hij mooi strak. Wat balen van die dunne plekken, dat zou inderdaad niet mogen.

Populaire posts van deze blog

Cross Stitch Designs by Atelier Soed Idee

Zigzag band