Nieuw Atelier

Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier wat van me liet horen....Sorry!
Dit is trouwens iets wat ik bij veel collega's lees; geen tijd om ook nog het blog bij te houden. In een vakblad voor webwinkeliers las ik dat je een "plan" moest hebben voor je blog. Nou heb ik al jaren een blog, maar een plan heb ik nog nooit gehad! :-) Hopelijk red ik het ook met "goede wil".

Maar goed, waar ben ik dan zo druk mee? Nou voornamelijk hiermee:
De nieuwbouw van een nieuwe schuur en Atelier!

Tot twee weken geleden stond er hier een oude houten schuur:

De wind waaide er dwars doorheen, er lag een asbest dak op,

En hij stond pal voor de voordeur!
Nadat we zelf al heel wat hout van de schuur af hadden gehaald (dat is tenslotte nog prima bruikbaar voor een toekomstig kippenhok ofzo), kwamen donderdag 6 oktober de "mannen in witte pakken" voor het verwijderen van het asbest dak.

De dag erna kwamen ze met een grote kraan...



En werd de schuur met de grond gelijk gemaakt!

Ineens heb ik ook een voordeur!

's Maandags werden de lijnen uitgezet voor de nieuwe schuur. Deze komt gelukkig iets verder naar achteren (anders mocht niet van de gemeente), waardoor de voordeur in ieder geval vrij blijft.



Dinsdag werd er gegraven!

En Woensdag beton gestort. (we wonen "op 't zand", dus heien hoeft gelukkig niet.)


Donderdag werd de bekisting alweer weg gehaald en werden er nog betonbanden geplaatst. En toen was de fundering klaar!

Zie je die inkeping in de betonrand? Dat wordt straks de ingang van Atelier Soed Idee! Ik heb er al in gezeten om te kijken hoe 't voelt... ;)

Gelukkig hadden we Vrijdag een vrije dag en gebeurde er even helemaal niets....

Tot slot werd er afgelopen Maandag nog wat leidingwerk geplaatst, voor het toekomstige toilet etc.

Nu is het wachten op de bouw van de schuur/atelier! Woensdag de 26e gaat het echt gebeuren.
De dakpannen (ruim 1000!) zijn inmiddels ook al bezorgd, dus laat maar komen!

Zo moet het er straks uit komen te zien:

Rechterkant wordt schuur voor de grasmaaier en de fietsen etc en de linkerkant (2/3e deel) wordt Atelier.

Ik krijg heel veel vragen over openingstijden en dergelijke.. Maar ik krijg straks geen VASTE openingstijden. Je mag en kan namelijk niet zomaar een "winkel" gaan beginnen in je achtertuin. Bovendien vind ik het best lekker om mijn eigen Agenda te kunnen bepalen, dus ik blijf "op afspraak" geopend. Wel wil ik meer workshops en Bee's etc organiseren en wellicht af en toe een zaterdag open ofzo. Ik moet het ook allemaal nog gaan ondervinden! Maar als je van tevoren even belt, ben je altijd welkom.

Voorlopig is het nog lang niet zover, want als de buitenkant straks staat, moet er nog heel veel aan de binnenkant gebeuren!

Wordt vervolgd...

Reacties

Tilly zei…
Wat ziet het er al goed uit,helemaal klaar voor het bouwen.
Veel succes Simone,groetjes Tilly
Anoniem zei…
Dag Simone,
Het gaat mooi worden en als alles klaar is, dan wil ik ook wel graag een keer in je nieuwe "winkeltje" rond kijken (en kopen.. )
Volgend jaar ergens..
Groet van Jantje, vanuit Meeden.
Unknown zei…
Dit wordt mooi!!!! Heel veel succes met bouwen en later met inrichten, maar gaat vast goedkomen! Ik volg het op de voet......gr Joan Stam
Wat een gezellig pand gaat dat worden! Ik kom zeker kijken als ik in de buurt ben!
De tekening ziet er goed uit. Succes verder met de bouw!
Ineke zei…
En misschien houd je nog een soort van Open Dag? In ieder geval, ben ik zo blij, dat je niet zover van mijn woonadres bent gaan wonen. Kom zeker gezellig aan.
Liefs, en succes met de verdere bouw,
Ineke
Wat leuk en spannend om je eigen atelier zo gebouwd te zien worden, leuk om te volgen hoe dat gaat
Ik ben Esther zei…
Super zeg een eigen atelier in je achtertuin! Zo te zien wordt t heel erg mooi. Ik kom vast en zeker langs als t af is!! Gelukkig woon je dichtbij...😊 Heel veel succes met alle werkzaamheden dat gaat vast nog een tijd door.
Groetjes Esther
Phyllis zei…
Wat super zeg, dat gaat geweldig worden. Ik ben meer quiltster als borduurster, maar gelukkig heb je voor quiltsters ook van alles in huis, dus kom graag een keer langs. Heel veel succes deze week!
Unknown zei…
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei…
Leuk zeg, lijkt heel veel op onze schuur, met plek voor de grasmaaier, ik geloof dat ik ook maar een quiltwinkel erin begin! wat een soed idee.Groetjes, van QJeannet

Populaire posts van deze blog

Cross Stitch Designs by Atelier Soed Idee

Zigzag band