SUMMER SAL 2018




Onlangs kocht ik een antiek merklapje uit 1832, gemaakt door "AH". Helaas is er verder niets over de maakster bekend, maar het is (was) een kleurrijk lapje. AH heeft iedere centimeter van haar stof benut, dus het staat vol met uiteenlopende merklapmotieven.
Recently I bought an Antique Sampler dated 1832, made by "AH". Unfortunatly I don't know much more about the stitcher of this colourful sampler. AH used every piece of her fabric, so it's filled with all kinds of Sampler motifs.
 




Ik heb het patroon uitgewerkt en stel deze in 8 delen beschikbaar als Summer SAL (Stitch-A-Long) 2018!
De patronen verschijnen vanaf woensdag 4 juli hier op mijn blog. Iedere woensdag verschijnt er een nieuw deel en na 8 weken is de merklap dan compleet.
 I charted the Sampler and this will be released in 8 parts as Summer SAL 2018!
The patterns are released from Wednesday July 4th, here on my blog. Each Wednesday a new part will be released and after 8 weeks the Sampler will be complete. 

Afmeting van het borduurwerk is 169W x 176H kruisjes, dat wil zeggen:
Finished size of the sampler is 169W X 176H:

14/28 ct / 5,5 kruisjes per cm: 31 x 32 cm 12,5 x 13 inch    -     (Afm stof: 50 x 50 cm)
16/32 ct / 6,3 kruisjes per cm: 27 x 28 cm 10,5 x 11 inch    -     (Afm stof: 50 x 50 cm)
18/36 ct / 7 kruisjes per cm: 23 x 24 cm 9 x 9,5 inch           -    (Afm stof: 35 x 35 cm)
20/40 ct / 8 kruisjes per cm: 22 x 23 cm 8,5 x 9 inch           -    (Afm stof: 35 x 35 cm)

LET OP: Dit zijn de afmetingen van het BORDUURWERK! Je moet dus nog extra stof rekenen!
These are the sizes of the STITCHING! So you'll need to count extra fabric!

Mijn advies is om een iets donkerdere stof in een Mocha of Vintage kleur of een mooi handgeverfd linnen te gebruiken.
I advice to use a bit darker fabric like Mocha or Vintage or a beautiful hand dyed fabric.


Dit zijn de gebruikte DMC kleuren:
Als je met 2 draadjes borduurt heb je van 732 en 3828 2 strengen nodig, de overige kleuren heb je genoeg aan 1 streng.
If you stitch 2 threads you'll need 2 skeins of 732 and 3828. The other colors you only need 1 skein.

Reacties

Annelein zei…
Maar eens kijken wat ik allemaal nog heb liggen zodat ik het eventueel aan kan vullen...

Ik kijk er naar uit... beloofd weer een super Summer SAL te worden...:)...
cemavi zei…
great ! thank you !
Truus zei…
Ha hier zie ik wat ik precies nodig heb.
In de mail die ik hierover kreeg stonden eindeloos rijen met letters en getallen waar niets van te maken valt.
Gezellige Pinksterdagen
groetjes, Truus uit Drenthe
Preparando material.
Unknown zei…
Dit kan haast geen toeval zijn! AH zijn de initialen van mijn meisjesnaam en ik ben op 4 juli geboren! Ik kijk ontzettend uit naar dit project!
Tempus fugit zei…
It seems so beautiful ! Thank you !
How so we join? Babs in Alabama
Marina Van Heeswijk zei…
Ik ben nog nooit met een SAL bezig geweest, maar lijkt me nu in een periode dat ik moet herstellen van een tot drie operatie's wel leuk om te doen. Kijk er nu al naar uit.
Marina Van Heeswijk zei…
Het wordt weer een nieuwe uitdaging: ik heb nog nooit aan een SAL deelgenomen maar moet een aantal weken pas op de plaats doen om te herstellen van een aantal operatie's. Zie er nu al naar uit.
cerato zei…
Thank you!!
Vicky zei…
Ik ben erg benieuwd, ook ik ben op 4 juli geboren🎉😀
Unknown zei…
oke ik vind deze lap weer mooi dus toch maar meedoen en rest weer wat uitstellen.
ooit geraakt dit dan wel weer af
groetjes lea
borduurfan zei…
Wat een ontzettend leuke merklap. Ik kan hem niet direct maken, maar hij staat zeker op mijn "to do lijst".

Populaire posts van deze blog

Cross Stitch Designs by Atelier Soed Idee

Zigzag band