Peacock Stitching Chair

Last night I finished the stitching on the "Peacock Stitching Chair" from The Cat Whiskers. There's really not much stitching involved!
I was struggling a bit with the choice of colors, but I love the way it has turned out.
I had TG Silk 'n Colors "Wood Smoke" in my stash and decided that I gonna use that. But I also had to find a second color... I had Vicky Claytons "Walnut" that matched perfectly, but it wasn't enough and I ordered some new skeins. But the new "Walnut" was totally different than the old one and didn't match at all with the "Wood Smoke". After a long search in my stash I decided that DMC 4140 had the best match, although it is cotton instead of silk... For the ribbons I chose VC Silk Ribbon "Chine".

Reacties

Anoniem zei…
Ik zie net toevallig dat jij bezig bent met dit stoeltje en ik ben erg benieuwd naar jouw resultaat en kleuren! Ik heb deze intussen klaar, alleen heb nog geen tijd gehad om deze op mijn site te zetten (heb al wel foto's gemaakt) Alleen heb ik de voorgeschreven kleuren gebruikt, dus ik ben erg benieuwd naar die van jou!
Judith zei…
Nice colors Simone, I am looking forward to seeing it finished.
Anoniem zei…
Ik weet niet hoever je intussen bent, maar ik heb nog 1 tip voor je als je de stoel in elkaar gaat zetten: wees heel voorzichtig met die splitpennen en de pootjes onder de stoel. Je moet deze met een hamer er in slaan, maar de pootjes splijten heel snel. Mocht dit nu gebeuren (zoals bij mij) kun je deze weer lijmen of je kunt the Cat's Whiskers mailen: dan krijg je volgens mij nieuwe...
Simone zei…
Dank voor de tip Gert! Ik ben nog niet met de afwerking begonnen. Maar ik kreeg van Judith de tip om de gaatjes voor de stoelpootjes even voor te boren met een handboortje. Dus dat zal ik dan maar proberen.
Mathilda zei…
Ook leuke kleuren Simone, mijn borduurgedeelte voor de stoel is ook klaar, ik hoop hem volgende week in elkaar te gaan zetten.
Deb zei…
Simone,
I love the colors you chose for this Peacock Chair! It is so original and just beautiful!!
Deb

Populaire posts van deze blog

Cross Stitch Designs by Atelier Soed Idee

Zigzag band