EXPERIMENT



Afgelopen zondag zag ik op de Merklapperie een schattig klein merklapje met bijzondere afwerking voorbij komen. Jeanny schreef dat ze dit afwerkrandje gemaakt had met behulp van een tutorial van Jacob van Modern Folk Embroidery.

Aangezien het toch een regenachtige zondag was en ik gek ben op dit soort afwerkrandjes ging ik meteen op zoek naar een lapje en ging aan de slag!


's Avonds was het randje klaar, maar ik wachtte nog even met knippen omdat ik nog iets op het lapje wilde borduren.
Ik vond het wel leuk om eens een keer wit-op-wit te borduren en heb wat zitten experimenteren in 4 verschillende vakjes.
Ik heb ook een vakje met doorrijgwerk gedaan. Hoewel het resultaat prachtig is met wit-op-wit is het absoluut geen aanrader voor je ogen!


Vanochtend zette ik de laatste steekjes en toen kwam het spannende deel: de schaar erin!


Ik zag in de tutorial dat Jacob dit met een hele grote schaar deed, maar ik heb het toch maar met mijn favoriete borduurschaartje gedaan. Deze heeft een mooi scherp puntje.


En dan is dit het eindresultaat van slechts 11,5 x 8,5 cm. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het was ook maar een "experiment".


Het heeft me wel weer dichter bij een "Soed Idee" gebracht, wat in mijn hoofd aan het ontstaan is. Wordt vervolgd...

Reacties

Toch wel heel leuk geworden Simone!🤗
Anoniem zei…
Ja ik vind het geweldig wit op wit, want dat betekent kan dus ook beige op beige. Maar met die oogjes van mij gaat dat niet lukken. En zo gezellig een blogje Simone, hou vol. Ik zie dat andere ook weer met regelmaat bloggen. Hugs Coby

Populaire posts van deze blog

Cross Stitch Designs by Atelier Soed Idee

Zigzag band